Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAn, Shuhua
TitelA Comparative Study of Middle School Mathematics Programs in China and the U.S.
Quelle(2000), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCross Cultural Studies; Foreign Countries; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Middle Schools; Program Evaluation; Textbooks; China; United States
AbstractThe purpose of this study was to find the differences between middle school mathematics programs in China and the United States. More specifically, the objectives of the study were to compare how mathematics is presented in the curricula and textbooks in China and in the United States, and to compare how mathematics is taught in classrooms in these countries. The ultimate goal of this study was to provide data and recommendations which may be used to identify problems in mathematics programs in both U.S. and Chinese middle schools. It is concluded that there are problems in mathematics education in both China and the United States. China needs to find a way to reduce the high pressure from the exam-driven system to develop multiple teaching strategies and apply new technology in mathematics teaching and learning. The United States should look for new approaches to improve on weaknesses in basic conceptual understanding and skills. (Contains 25 references.) (ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: